De acht stappen

De Reis van het Magisch Vuur is een reis voor ondernemend lichtbrengers. Het gaat over passie en bezieling, over zijn wie je bent en dat dienstbaar en zichtbaar maken. In deze blog vertel ik je meer over de 8 stappen en hoop ik je op deze manier alvast een beetje op weg te helpen.

 

1 Afstemmen op jouw essentie

Alles is energie, dat weet je natuurlijk wel. En dat alles een eigen trillingsfrequentie heeft weet je ook wel. Maar weet je ook WAT jouw frequentie is? En weet jij welke energiewoorden daarbij horen?

Woorden die jou vertellen wanneer jij optimaal resoneert zodat je vol energie door de dag gaat en de juiste klanten aantrekt? Als dat zo is dan ben je afgestemd op jouw essentie en kun je de volgende stap zetten.

Ken je jouw eigen energiewoorden nog niet dan is het voor jou belangrijk om dit helder te krijgen. Want zolang je jouw eigen essentie niet kent zul je meegezogen worden in de energie van anderen. Hierdoor loop je steeds verder leeg en blijven klanten weg.

 

2 Verbinden met de aarde

Als je eenmaal weet hoe het zit met jouw energiefrequentie kun je jouw zielsverlangen vertalen naar je levensmissie. Deze missie helpt je om te vertrouwen, te geloven dat je mag ontvangen wat je nodig hebt, en het helpt je op de momenten dat je het moeilijk hebt. Het geven van woorden aan jouw levensmissie zorgt voor een krachtige verbinding met de aarde waardoor je makkelijker op je pad blijft en makkelijker vooruitgaat.

 

3 Jouw missie dienstbaar maken

Weet jij wat jouw unieke talent is? En weet je hoe je die wilt inzetten? We zijn hier op aarde om dienstbaar te zijn. Dienstbaar aan jezelf, de ander, de aarde en de kosmos. Jouw talenten staan in dienst van jou en vanuit jouw missie kun je weer dienstbaar zijn aan het grote geheel. Maar misschien ligt jouw schat nog wel diep begraven in je onderbewuste. In dat geval is het nu eerst belangrijk om te gaan schatgraven.

 

4 De juiste diensten aanbieden

Kijk eens naar je huidige aanbod, je diensten, producten of werkzaamheden. Zijn die in lijn met je visie? Bied jij het werk aan dat jij zelf ook het liefste doet? Of zeg je dat ‘alles bespreekbaar is’ en laat jij de klant bepalen wat er moet gebeuren? In dat geval is de kans groot dat je je steeds vaker leeggezogen voelt en er geen klanten meer bij je komen. Wie weet er nu beter dan jijzelf waar je energie zit en waar je blij van wordt? De sleutel is dus om dat in te zetten in je in je praktijk.

 

5 De huisstijl kleuren afstemmen

Ik schreef het eerder ook al, alles is energie. Alles! Ook kleur. Het is een vorm van licht, van elektromagnetische straling. Deze energie trilt op dezelfde manier als geluid. Je kunt kleuren dus gebruiken om de resonantie van je lichaam te veranderen. Zelfs als je niks doet, reageert je lichaam. Met andere woorden de juisten kleuren kunnen jouw missie en jouw aanbod versterken en daarmee dus het succes van jouw bedrijf. Het is dus belangrijk dat de kleuren van je logo, je website en die op de muren van je werkplek sporen met jouw verhaal.

 

6 Lettertypes voor je laten spreken

Ook lettertypes spreken de taal van energie. Zo heeft het woord vrijheid een andere energie dan kracht. Die energie kun je met de vorm van een lettertype zichtbaar maken. Het woord ‘vrijheid’ is meestal open, licht en vloeiend waar het woord ‘kracht’ veel meer recht en hoekig kan zijn. Ik zeg bewust ‘kan zijn’ omdat je woorden mag zien in het geheel. Zorg daarom dat je lettertypes zijn afgestemd op jouw energie, op wie jij bent en wat je doet. En dus niet op hoe jij je voelt op dit moment.

 

7 De juiste bedrijfsnaam (en domeinnaam) kiezen

Iets zwierigs, iets luchtigs, iets stevigs, iets origineels. Waarom zo moeilijk doen? Jouw bedrijf, dat ben jij. Dus gewoon je eigen naam gebruiken.

Je eigen naam gebruiken maakt je toegankelijker en het wekt vertrouwen. En bovendien ben je dan meteen authentiek, oftewel gewoon jezelf! En gebruik die leuke woorden die je had bedacht als tagline of als tekstje bij je logo.

Kortom; maak het niet ingewikkelder dan nodig is. En nu hoor ik je al zeggen: ‘Ik ben niet blij met mijn naam’. In dat geval kun je je afvragen in hoeverre je blij bent met je zelf. En misschien is het dan een goed idee om even terug te gaan naar stap 1.

 

8 Je website voor je laten werken

De eerste indruk maak je in deze digitale tijd vaak eerst met je website. Zorg dus dat de vormgeving in lijn is met wie jij werkelijk bent en wat jij aanbiedt. Als dat bij jou al zo is dan is dat heel fijn maar daarmee ben je er nog niet.

Want daarnaast is het belangrijk voor de bezoeker dat het in die eerste oogopslag meteen duidelijk is wat jij doet en voor wie. Welk probleem je dus voor ze oplost en wat jouw diensten zijn.

Vergeet ook niet de structuur van je website. Die is belangrijker dan je wellicht denkt. Zorg altijd voor een duidelijke menustructuur en een vindbare contactpagina. Houd je gewoon aan de gangbare structuur en wees niet al te creatief. Daar doe je de bezoeker een groot plezier mee.

Ook je gezicht laten zien is erg belangrijk. Vind je het nog spannend, dan plaats je in ieder geval foto’s van jezelf op de homepagina en op de ‘over mij’ pagina. Wanneer je de schaamte voorbij bent plaats je ze ook op je aanbodpagina’s. En natuurlijk wel professionele foto’s hè, dat is de investering meer dan waard.

En als laatste. Zorg dat je teksten prettig lezen en niet vol zitten met vaktaal. Je bezoeker wil geraakt worden en voelen dat je haar/hem begrijpt. Dus laat de theoretisch stukken maar achterwege en zorg altijd voor een Call To Action.

Als ik eenmaal over websites begin dan ben ik niet meer te stoppen. Omdat ik het zo spijtig vind dat je al je tijd en energie in je website steekt en het je geen klanten brengt. Of zelfs afschrikt omdat het niet klopt. En dan is de kans heel groot dat de bezoeker met de eerste aanblik de website weer wegklikt. Een website is nou eenmaal geen doe het zelf project! Vraag dus hulp van een professional, besteed het uit. Doe het goed (genoeg) of doe het niet. Lukt dat financieel gezien nog niet? Spaar en maak zolang gebruik van sociale media, dat kost helemaal niets ;).

 

 

Mijn boodschap voor jou is ga op zoek naar jouw magisch vuur, maak het visueel en communiceer je boodschap eenvoudig en helder. Dan heb je het ultieme recept waarmee jouw bedrijf wezenlijk verschilt van dat van anderen. Als je stáát voor jezelf, is er niemand zoals jij en heb je geen echte concurrenten.

 

Lastig?

Vind je het lastig om deze stappen te volgen? Ga dan eerst goed met beide voeten op de grond staan. Druk ze goed aan. Leg je één hand op je buik en één op je hart en blijf daar met je aandacht en neem de stap in je op. Wees eerlijk tegen jezelf? Wat komt er in je op? Wat voel je erbij? Je eerste ingeving klopt meestal! En lukt het niet? Gewoon een paar dagen achter elkaar proberen.

 

Tot slot

Wil je jouw levensmissie, jouw energie, ook gaan uitstralen? Dat alles bij elkaar past, en dat het helemaal over jou gaat? Niet als ‘mooi plaatje’ of ‘ja, leuk kleurtje’, maar omdat het jou echt weerspiegelt. Dan wordt alles leuker, makkelijker en levert het eindelijk op wat je wilt. Ga ervoor! En wil je hulp, je weet me nu te vinden:)

Of lees nog even over de Reis van Magisch Vuur.

Hé hoi

Mijn naam is Gerry Dijkstra, ik ben energetisch healer en gids. In mijn praktijk voor energetische bewustwording help ik jou om te leven  vanuit jouw eigen wijsheid, voor een mooier leven met meer plezier en en een betere gezondheid.