Gratis checklist

gratis

Straal jij wel uit wie je bent?

Vorm jij als ondernemer een eenheid met jouw aanbod, logo en website?
Heb je het gevoel dat jouw roeping goed terugkomt in je uitstraling?
En weet jij eigenlijk wel hoe je écht succes kunt hebben en écht zichtbaar kunt zijn?

Als je twijfelt, bekijk dan eens onderstaande checklist.

Pas als je inzicht hebt in je eigen waarden, kun je de juiste klanten aantrekken, het leukste werk doen, passende ontwerpen laten maken en de meeste energie opdoen. Nieuwsgierig? Print de checklist en vul de hem in, dan weet je of je kansen laat liggen!

1 Ben je voldoende afgestemd op jouw essentie?

Alles is energie, dat weet je natuurlijk wel. En dat alles een eigen trillingsfrequentie heeft weet je ook allang. Maar weet je ook WAT jouw frequentie is? En weet jij welke energiewoorden daarbij horen?

Welke woorden vertellen jou wanneer jij optimaal resoneert, zodat je vol energie door de dag gaat en de juiste klanten aantrekt? Als je dit weet dan ben je afgestemd op jouw essentie en kun je de volgende stap zetten.

Ken je jouw eigen energiewoorden nog niet dan is het voor jou belangrijk om dit helder te krijgen. Zolang je jouw eigen essentie niet kent zul je meegezogen worden in de energie van anderen. Hierdoor loop je steeds verder leeg en blijven de klanten weg.

 

  • Ik ben afgestemd op mijn essentie
  • Ik ben niet afgestemd op mijn essentie
  • Ik weet niet hoe goed ik ben afgestemd op mijn essentie

 

2 Weet jij wat jouw unieke kracht is?

Weet jij wat jouw unieke kracht is? En weet je hoe je die wilt inzetten? We zijn hier op aarde om dienstbaar te zijn. Dienstbaar aan onszelf, de ander, de aarde en de kosmos. Jouw unieke kracht staat in dienst van jou en jouw roeping. Vanuit jouw roeping kun je weer dienstbaar zijn aan het grote geheel. Maar misschien ligt jouw unieke kracht, jouw schat, nog wel diep begraven in je onderbewuste. In dat geval is het nu eerst belangrijk om te gaan schatgraven.

 

  • Ik weet wat mijn unieke kracht is
  • Ik weet niet wat mijn unieke kracht is
  • Ik weet niet wat je bedoelt

 

3 Hoe goed is jouw gronding?

Als je eenmaal weet hoe het zit met jouw energiefrequentie en jouw unieke kracht, dan weet je ook wat jouw roeping en missie is. Het neerzetten van jouw roeping en missie door het schrijven van een krachtige missieverklaring, helpt je om te vertrouwen. Te vertrouwen in jezelf en te vertrouwen dat je ontvangt wat je nodig hebt. Ook helpt het je om te blijven vertrouwen tijdens de momenten waarin je het moeilijk hebt. Het geven van woorden aan jouw roeping zorgt voor een krachtige verbinding met de aarde waardoor je makkelijker op je pad blijft en makkelijker vooruitgaat. Kortom je geeft je leven én je praktijk bestaansrecht.

 

  • Ja, ik heb mijn roeping uitgeschreven
  • Nee, ik heb mijn roeping niet uitgeschreven
  • Ik heb geen idee

 

4 Wie wil je helpen?

Heb jij jouw ideale klant helder en weet je waarmee je wilt ‘helpen’? Voor veel startende ondernemers is dit een lastige vraag om te beantwoorden, maar eigenlijk is dat niet zo erg. Starten met ondernemen is niet afhankelijk van het wel of niet weten aan wie jij je diensten het liefst aanbiedt. Gaandeweg je reis zul je het vanzelf ontdekken, door de mensen die op je pad komen en de ervaringen die je opdoet. Belangrijk hierbij is dat jouw doelgroep in lijn ligt met jouw roeping. En daarmee kom ik dan meteen bij een belangrijk punt. Kijk nu eens naar jezelf. Help jij nu graag de mensen die worstelen met datgene waar jij ook mee hebt geworsteld?

Wanneer het je toch lukt om een beschrijving te geven dan helpt jou dit om je communicatie af te stemmen op jouw ideale klant. Je kunt daardoor makkelijker in verbinding gaan. En dat helpt jullie allebei.

 

  • Ik heb mijn ideale klant (redelijk) helder
  • Ik heb een vermoeden maar het zicht is nog troebel
  • Ik ga het de komende tijd ontdekken

 

5 Bied je de juiste diensten aan?

Kijk eens naar je huidige aanbod, je diensten, producten of werkzaamheden. Zijn die in lijn met jouw energie, jouw missie? Is je aanbod afgestemd op dat wat jij zelf het liefst doet, op jouw ideale klant én op je financiële behoefte? Of zeg je dat ‘alles bespreekbaar is’ en laat je de klant bepalen wat er moet gebeuren? In dat geval is de kans groot dat je je steeds vaker leeggezogen voelt en er geen klanten meer bij je komen. Wie weet er nu beter dan jijzelf waar je energie zit en waar je blij van wordt? De sleutel is dus om dat in te zetten in je praktijk.

 

  • Ik bied de juiste diensten aan
  • Ik bied niet de juiste diensten aan
  • Ik heb geen idee

 

6 Heb je de juiste praktijk- en domeinnaam gekozen?

Iets spiritueels, iets bijzonders, iets aparts, iets origineels. Waarom zo moeilijk doen? Jouw praktijk, dat ben jij. Gebruik dus gewoon je eigen naam (uitzonderingen daar gelaten). Je eigen naam gebruiken maakt je toegankelijker en het wekt vertrouwen. Bovendien ben je dan meteen authentiek, oftewel gewoon jezelf! Gebruik die leuke woorden die je had bedacht liever als tagline of als tekstje bij je logo. Kortom; maak het niet ingewikkelder dan nodig is.

Nu hoor ik je al zeggen: ‘Ik ben niet gelukkig met mijn naam’. Soms is er een goede reden om te kiezen voor een naam die jou op dit moment beter dient. Misschien omdat het een transformatieproces op gang brengt. Je zou je echter ook af kunnen vragen of het voor jou een goed idee is om stap 1, 2 en 3 opnieuw te onderzoeken.

 

  • Ik heb de juiste praktijk- en domeinnaam gekozen
  • Ik heb niet de juiste praktijk- en domeinnaam gekozen
  • Ik twijfel over mijn praktijk- en domeinnaam

 

7 Rijmt jouw huisstijl?

Ik schreef het eerder ook al, alles is energie. Ook kleur! Het is een vorm van licht, van elektromagnetische straling. De energie van kleur trilt op dezelfde wijze als geluid. Je kunt kleuren dus gebruiken om de resonantie van je lichaam te veranderen. Zelfs als je niks doet, reageert je lichaam. Met andere woorden: de juisten kleuren kunnen jouw missie en jouw aanbod versterken en daarmee het succes van jouw praktijk. Het is daarom belangrijk dat de kleuren van je logo, je website en zelfs de kleuren op de muren van je werkplek rijmen met jouw verhaal.

Ook lettertypes spreken de taal van energie. Zo heeft het woord ‘vrijheid’ een andere energie dan ‘kracht’. Die energie kun je met de vorm van een lettertype zichtbaar maken. Zo is het woord ‘vrijheid’ meestal open, licht en vloeiend, terwijl het woord ‘kracht’ veel meer recht en hoekig kan zijn. Zorg daarom dat jouw lettertypes zijn afgestemd op jouw energie, op wie jij bent en wat je doet. En dus niet op hoe jij je voelt op dit moment of wat de huidige trend is.

 

  • Ik weet zeker dat mijn huisstijl rijmt
  • Ik weet niet zeker of mijn huisstijl rijmt
  • Ik kan hier wel wat hulp bij gebruiken

 

8 Werkt jouw website voor jou?

De eerste indruk maak je in deze digitale tijd vaak met je website. Zorg dus dat de vormgeving van jouw website in lijn is met wie jij werkelijk bent en wat jij aanbiedt. Als dat bij jou al zo is, dan is dat heel fijn, maar daarmee ben je er nog niet.

Naast de uitstraling van jouw website is ook de structuur belangrijk. De bezoeker wil in die eerste oogopslag meteen duidelijk hebben wat jij doet en voor wie het is. Welk probleem je dus voor ze oplost, wat jouw aanbod is, wie jij bent (inclusief foto) en wat jouw contactgegevens zijn.

Als ik eenmaal over websites begin dan ben ik niet meer te stoppen. Vind het zo spijtig dat je al je tijd en energie in je website steekt en het je geen klanten brengt. Nog erger is het als je de bezoeker zelfs afschrikt omdat het niet klopt en je deze potentiële klant met de eerste aanblik de website weer wegklikt (ja heus, dat gebeurt vaker dan je denk). In een volgende checklist zal ik daarom meer vertellen over wat je nodig hebt voor een goede website. Maar voor nu… Wat is jouw eerste ingeving?

 

  • Mijn website is goed
  • Mijn website is niet goed
  • Ik heb die volgende checklist nodig

 

Concurrenten bestaan niet

Mijn boodschap voor jou: Ga op zoek naar jouw magisch vuur, maak het visueel en communiceer je boodschap eenvoudig en helder. Dan heb je het ultieme recept waarmee jouw bedrijf wezenlijk verschilt van dat van anderen. Als je stáát voor jezelf, is er niemand zoals jij en heb je geen echte concurrenten.

 

Lastig?

Vind je het lastig om deze stappen te volgen? Ga dan eerst goed met beide voeten op de grond staan. Druk ze goed aan. Leg je één hand op je buik en één op je hart en blijf daar met je aandacht en neem de stap in je op. Wees eerlijk tegen jezelf? Wat komt er in je op? Wat voel je erbij? Je eerste ingeving klopt meestal! En lukt het niet? Gewoon over een paar dagen nog eens proberen of toch even feedback vragen aan iemand die eerlijk tegen je durft te zijn.

 

Tot slot

Wil je jouw roeping dienstbaar maken. Jouw energie gaan uitstralen en dat visueel maken? Dat alles bij elkaar past, en dat het helemaal over jou gaat? Niet als ‘mooi plaatje’ of ‘ja, leuk kleurtje’, maar omdat het jou echt weerspiegelt. Dan wordt alles leuker, makkelijker en levert het eindelijk op wat je wilt. Ga ervoor!

En wil je hulp, je weet me nu te vinden :).

Met mijn werkwijze en mijn creaties hoop ik jou te inspireren om te leven en te ondernemen vanuit eigen wijsheid. Voor een mooier leven, met meer plezier en magie. Wil je weten hoe? Ontdek dan mijn werkwijze.

Heb je vragen of wil je kennismaken? Neem gerust contact met me op.

Of volg me op social media