Checklist voor ondernemers

mediavormgeving

Gratis checklist. In 8 stappen van essentie naar manifestatie

Als ondernemende Lichtbrenger weet je natuurlijk al lang dat écht succes hebben, écht zichtbaar zijn, in je hart begint. Dat het gaat om zijn wie je bent, in je kracht durven staan en je vooral óók kwetsbaar op durven stellen. Dat is niet iets dat je laat zien maar iets wat je diep van binnen voelt, als een magisch vuur, en daardoor als vanzelf uitstraalt. En dat is wat klanten aantrekt, omdat ze voelen dat je écht bent, dat je oprecht bent.

De volgende stap is om die energie, jouw magisch vuur, visueel te maken; met een passende huisstijl, het juiste aanbod en een werkende website. Zodat jij jouw verhaal naar buiten kunt brengen en klanten jou kunnen vinden.

In de praktijk zie ik veel ondernemende Lichtbrengers hiermee worstelen. Ze willen dat hun praktijk écht past bij wie ze zijn. Dat alles is afgestemd op wat ze willen bieden vanuit het hart en niet alleen wat ze denken dat goed zal verkopen. Echter weten ze meestal niet hoe ze het allemaal moeten doen en wat er voor nodig is om de boodschap helder te communiceren zodat je als vanzelf aantrekt wat bij je past.

Herken je dit?

Vorm jij als ondernemer een eenheid met je website en je logo?
Heb je het gevoel dat jouw eigenheid goed terugkomt in je uitstraling?
En weet jij eigenlijk wel hoe je zo kunt werken dat je vaker écht blij wordt van wat je doet?

Als je twijfelt, vul dan eens onderstaande checklist in.

Want pas als je inzicht hebt in je eigen waarden, kun je de juiste klanten aantrekken, het leukste werk doen, passende ontwerpen laten maken en de meeste energie opdoen. Nieuwsgierig? Vul de checklist in, dan weet je of je kansen laat liggen!

1 Ben je voldoende afgestemd op jouw essentie?

Alles is energie, dat weet je natuurlijk wel. En dat alles een eigen trillingsfrequentie heeft weet je ook wel. Maar weet je ook WAT jouw frequentie is? En weet jij welke energiewoorden (kernwaarden) daarbij horen?

Woorden die jou vertellen wanneer jij optimaal resoneert zodat je vol energie door de dag gaat en de juiste klanten aantrekt? Als dat zo is dan ben je afgestemd op jouw essentie en kun je de volgende stap zetten.

Ken je jouw eigen energiewoorden nog niet dan is het voor jou belangrijk om dit helder te krijgen. Want zolang je jouw eigen essentie niet kent zul je meegezogen worden in de energie van anderen. Hierdoor loop je steeds verder leeg en blijven de klanten weg.

 

Ik ben afgestemd op mijn essentie
Ik ben niet afgestemd op mijn essentie
Ik weet niet hoe goed ik ben afgestemd op mijn essentie

 

2 Weet jij wat jouw unieke kracht is?

Weet jij wat jouw unieke kracht, jouw talent, is? En weet je hoe je die wilt inzetten? We zijn hier op aarde om dienstbaar te zijn. Dienstbaar aan jezelf, de ander, de aarde en de kosmos. Jouw unieke kracht staat in dienst van jou en jouw roeping. Vanuit jouw roeping kun je weer dienstbaar zijn aan het grote geheel. Maar misschien ligt jouw unieke kracht, jouw schat, nog wel diep begraven in je onderbewuste. In dat geval is het nu eerst belangrijk om te gaan schatgraven.

 

Ik weet wat mijn unieke kracht is
Ik weet niet wat mijn unieke kracht is
Ik weet niet wat je bedoelt

 

3 Hoe goed is jouw gronding?

Als je eenmaal weet hoe het zit met jouw energiefrequentie en jouw unieke kracht dan weet je ook wat jouw roeping is. Het neerzetten van jouw roeping, door het schrijven van een krachtige (missie)verklaring helpt je om te vertrouwen. Te vertrouwen in jezelf en te vertrouwen in dat je ontvangt wat je nodig hebt. En het helpt je om te blijven vertrouwen op de momenten dat je het moeilijk hebt. Het geven van woorden aan jouw roeping zorgt voor een krachtige verbinding met de aarde waardoor je makkelijker op je pad blijft en makkelijker vooruitgaat. Kortom je geeft je leven én je praktijk bestaansrecht.

 

Ja, ik heb mijn roeping uitgeschreven
Nee, ik heb mijn roeping niet uitgeschreven
Ik heb geen idee

 

4 Wie wil je helpen?

Heb jij jouw ideale klant helder en weet je waarmee je ze wilt ‘helpen’? Voor veel startende ondernemers is dit een lastige vraag om te beantwoorden. Maar eigenlijk is dat niet zo erg. Want starten met ondernemen is niet afhankelijk van het wel of niet weten aan wie jij je diensten het liefste aanbiedt. Gaandeweg je reis zul je het vanzelf ontdekken. Door de mensen die op je pad komen en de ervaringen die je opdoet. Belangrijk hierbij is dat jouw doelgroep in lijn ligt met jouw roeping. En daarmee kom ik dan meteen bij een belangrijk punt. Als je nu eens kijkt naar jezelf. Help jij nu graag de mensen die worstelen met datgene waar jij ook mee hebt geworsteld?
Wanneer het je toch lukt om een beschrijving te geven dan helpt jou dit om je communicatie af te stemmen op jouw ideale klant. Je kunt daardoor makkelijker in verbinding gaan. En dat helpt jullie allebei.

 

Ik heb mijn ideale klant (redelijk) helder
Ik heb een vermoeden maar het zicht is nog troebel
Ik ga het de komende tijd ontdekken

 

5 Bied je de juiste diensten aan?

Kijk eens naar je huidige aanbod, je diensten, producten of werkzaamheden, zijn die in lijn met jouw energie? Is je aanbod afgestemd op dat wat jij zelf het liefste doet, op jouw ideale klant én op je financiële behoefte? Of zeg je dat ‘alles bespreekbaar is’ en laat jij de klant bepalen wat er moet gebeuren? In dat geval is de kans groot dat je je steeds vaker leeggezogen voelt en er geen klanten meer bij je komen. Wie weet er nu beter dan jijzelf waar je energie zit en waar je blij van wordt? De sleutel is dus om dat in te zetten in je in je praktijk.

 

Ik bied de juiste diensten aan
Ik bied niet de juiste diensten aan
Ik heb geen idee

 

6 Heb je de juiste praktijk- en domeinnaam gekozen?

Iets spiritueels, iets bijzonders, iets aparts, iets origineels. Waarom zo moeilijk doen? Jouw praktijk, dat ben jij. Dus gewoon je eigen naam gebruiken.

Je eigen naam gebruiken maakt je toegankelijker en het wekt vertrouwen. En bovendien ben je dan meteen authentiek, oftewel gewoon jezelf! En gebruik die leuke woorden die je had bedacht als tagline of als tekstje bij je logo. Kortom; maak het niet ingewikkelder dan nodig is.

En nu hoor ik je al zeggen: ‘Ik ben niet gelukkig met mijn naam’. Soms is er een goede reden om te kiezen voor een naam die jou op dat moment beter dient. Misschien omdat het een transformatieproces op gang brengt. Je zou je echter ook af kunnen vragen in hoeverre het een goed idee is om stap 1, 2 en 3 opnieuw te onderzoeken..

 

Ik heb de juiste praktijk- en domeinnaam gekozen
Ik heb niet de juiste praktijk- en domeinnaam gekozen
Ik twijfel over mijn praktijk- en domeinnaam

 

7 Rijmt jouw huisstijl?

Ik schreef het eerder ook al, alles is energie. Ook kleur! Het is een vorm van licht, van elektromagnetische straling. De energie van kleur trilt op dezelfde wijze als geluid. Je kunt kleuren dus gebruiken om de resonantie van je lichaam te veranderen. Zelfs als je niks doet, reageert je lichaam. Met andere woorden de juisten kleuren kunnen jouw missie en jouw aanbod versterken en daarmee dus het succes van jouw praktijk. Het is daarom belangrijk dat de kleuren van je logo, je website en zelfs de kleuren op de muren van je werkplek rijmen met jouw verhaal.

Ook lettertypes spreken de taal van energie. Zo heeft het woord vrijheid een andere energie dan kracht. Die energie kun je met de vorm van een lettertype zichtbaar maken. Het woord ‘vrijheid’ is meestal open, licht en vloeiend waar het woord ‘kracht’ veel meer recht en hoekig kan zijn. Zorg daarom dat jouw lettertypes zijn afgestemd op jouw energie, op wie jij bent en wat je doet. En dus niet op hoe jij je voelt op dit moment of wat de huidige trend is.

 

Ik weet zeker dat mijn huisstijl rijmt
Ik weet niet zeker of mijn huisstijl rijmt
Ik kan hier wel wat hulp bij gebruiken

 

8 Werkt jouw website voor jou?

De eerste indruk maak je in deze digitale tijd vaak eerst met je website. Zorg dus dat de vormgeving van jouw website in lijn is met wie jij werkelijk bent en wat jij aanbiedt. Als dat bij jou al zo is dan is dat heel fijn maar daarmee ben je er nog niet.

Want naast de uitstraling van jouw website ook de structuur belangrijk. De bezoeker wil in die eerste oogopslag meteen duidelijk hebben wat jij doet en voor wie het is. Welk probleem je dus voor ze oplost, wat jouw aanbod is, wie jij bent (inclusief foto) en wat jouw contactgegevens zijn.

Als ik eenmaal over websites begin dan ben ik niet meer te stoppen. Omdat ik het zo spijtig vind dat je al je tijd en energie in je website steekt en het je geen klanten brengt of zelfs bezoekers afschrikt omdat het niet klopt. Dan is de kans heel groot dat de bezoeker met de eerste aanblik de website weer wegklikt (ja heus, dat gebeurt vaker dan je denk). In een volgende checklist zal ik daarom meer vertellen wat je nodig hebt voor een goede website. Maar voor nu… Wat is jouw eerste ingeving?

 

Mijn website is goed
Mijn website is niet goed
Ik heb die volgende checklist nodig

 

Concurrenten bestaan niet

Mijn boodschap voor jou is ga op zoek naar jouw magisch vuur, maak het visueel en communiceer je boodschap eenvoudig en helder. Dan heb je het ultieme recept waarmee jouw bedrijf wezenlijk verschilt van dat van anderen. Als je stáát voor jezelf, is er niemand zoals jij en heb je geen echte concurrenten.

 

Lastig?

Vind je het lastig om deze stappen te volgen? Ga dan eerst goed met beide voeten op de grond staan. Druk ze goed aan. Leg je één hand op je buik en één op je hart en blijf daar met je aandacht en neem de stap in je op. Wees eerlijk tegen jezelf? Wat komt er in je op? Wat voel je erbij? Je eerste ingeving klopt meestal! En lukt het niet? Gewoon over een paar dagen nog eens proberen of toch even feedback aan iemand vragen die eerlijk tegen je durft te zijn.

 

Tot slot

Wil je jouw roeping dienstbaar maken. Jouw energie gaan uitstralen en dat visueel maken? Dat alles bij elkaar past, en dat het helemaal over jou gaat? Niet als ‘mooi plaatje’ of ‘ja, leuk kleurtje’, maar omdat het jou echt weerspiegelt. Dan wordt alles leuker, makkelijker en levert het eindelijk op wat je wilt. Ga ervoor!

En wil je hulp, je weet me nu te vinden :).

Mijn naam is Gerry Dijkstra, ik ben Intuïtief vormgever, Sjamanistisch healer en Docent omgangskunde in opleiding. Met mijn werkwijze en mijn creaties hoop ik jou te inspireren om te leven en te ondernemen vanuit jouw eigen wijsheid. Voor een mooier leven met meer plezier en meer magie.

Wil je kennismaken? Neem dan gerust contact met me op.

Of volg me op social media